Perfect Vision 9

In de eyeLine online publiceren we de mening en ervaringen van onze klanten en medewerkers. Hieronder staat het verhaal van Tyra Lunze.

Klik hier om het origineel te lezen.

 

,,Mijn centrum bestaat al sinds 1990. Ik heb als optometrist in diverse revalidatiecentra gewerk met slechtzienden blinde mensen. Mijn werk was voornamelijk gericht op slechtziende mensen. In Nederland was men veel teveel gericht op de revalidatie in blindeninstituten, waarbij gerevalideert wordt op technieken die op blinde mensen toegepast worden. Ik besloot een stichting en speciaal centrum op te richten waar mensen met hun klachten zelfstandig naar toe konden komen, in plaats van dat ik met mijn koffer naar ziekenhuizen toe ging.

Het doel van onze stichting is het aanmeten van hulpmiddelen en een stuk voorlichting. We ontwikkelen nieuwe hulpmiddelen voor slechtziende mensen. In Nederland is het altijd al een heel klein groepje geweest die zich op deze doelgroep richt. We hebben een speciale sectie onder de NUVO en opereren tevens onder de OVN. Veel van deze mensen werken in het ziekenhuis, ik wilde dus vanuit een vaste plek werken. In het brillengebeuren is dit een vrij unieke tak, die door maar zeer weinig optometristen wordt beoefend.

Naast mijn praktijk heb ik een winkel. Mensen kunnen spontaan binnen komen lopen om een handloep te kopen of lenzenvloeistof. Maar de core business gaat over het aanmeten van hulpmiddelen. Daar horen ook speciale brillen bij. Je kunt weinig verschil zien tussen een bril met een normale sterkte en een speciale bril. Op het moment dat een klant naar een reguliere opticien gaat en een visus van een tiende heeft, zal een normale opticien geen bril meer kunnen verkopen. Dit zijn dingen die wij wel doen..

Onze cliënten komen uit een redelijk wijde omgeving, voornamelijk Noord-Holland, maar we hebben zelfs vaste klanten die vanuit het buitenland komen. We hebben hele nauwe banden met oogartsen, vaak komen hier mensen die bij de oogarts uitbehandeld zijn. Dan heeft het geen zin om ze terug te sturen naar een oogarts, want een medische behandeling of opereren is vaak geen optie meer. Wat opvalt is dat heel veel klanten niet wisten dat als ze bij de oogarts niet verder komen met slecht zicht, dat er dan toch nog mogelijkheden zijn met hulpmiddelen of aanpassingen. We verbeteren de ogen niet van de mensen, maar helpen ze wel om hun zicht beter te gebruiken.

We gebruiken diverse glazen van Shamir, waaronder in de vorm van glazen met hoge additie. De producten van Shamir worden bij ons op een zeer veelzijdige manier gebruikt. Bij Shamir weten ze dat wij heel andere bestellingen hebben dan normale opticiens en ze houden rekening met onze wensen. Het systeem om glazen te bestellen was voor ons heel belangrijk en uiteraard is de prijs-kwaliteitsverhouding goed. Bij onze glazen gaat het toch om verzekeringswerk. We krijgen goede producten voor een schappelijke prijs en glazen die we ook in onze eigen producten kunnen verwerken.”

© 2011 Shamir Optical Industry Ltd. | Web design: studio3 | Developmant: Joomi